نشست هماهنگی مدیران ستاد توسعه زیست فناوری با رئیس آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در ساختمان ستاد توسعه زیست فناوری برگزار گردید.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تاکید کرد: بازار جهانی تشنه محصولات زیست فناوری است و ایران باید در این حوزه به سهم بالای سه درصد جهانی دست پیدا کند

 

 

 

 

دکتر قانعی در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های بالای زیست فناوری در بازار جهانی گفت:  مباحث اقتصاد دانش بنیان در حوزه ی زیست فناوری را ستاد مشخص می کند، در ابتدا اولویت ها مشخص می شوند و با در نظر گرفتن اولویت ها، کار پیش می رود که برای امسال نیز تعیین شده است. همچنین ستاد موظف است هر شش ماه، میزان فروش و نیز صادرات محصولات در حوزه ی زیست فناوری، همچنین سهم شرکت ها از بازار را گزارش بدهد.

وی در ادامه افزود: در حقیقت، یکی از اهدافی که برای ستاد مصوب شده، اشغال سه درصد بازار توسط محصولات زیست فناوری است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری همچنین عنوان کرد: فرق ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که ستاد توسعه زیست فناوری، فقط توسعه ی زیست فناوری را با هدف تحقق اقتصاد دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می­کند. بنابراین مباحث مربوط به تحقیقات پایه و سایر موارد، متولیان خود را دارد و موضوع ستاد توسعه زیست فناوری نمی باشد.  به طور کلی، توسعه ی موضوعات حوزه ی زیست فناوری را ستاد حمایت می کند، اما صنعتی شدن این موضوعات، بر عهده ی نهادهایی است که وام ها و تسهیلاتی را برای توسعه صنعتی اختصاص می دهند

 

رییس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر غلامرضا گرایی نژاد در ادامه این جلسه گفت: راهبري و رصد توسعه كشور؛ انجام مطالعات و بررسي‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور؛ انجام مطالعات و بررسي‌هاي علمي براي بهبود نظام‌هاي برنامه‌ريزي و بودجه‌ريزي، تهيه و تنظيم راهبردهاي توسعه و برنامه‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت را از جمله وظایف سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Zgui