تقدیر از 13 مرکز آموزشی دانش آموزی فعال در زمینه زیست فناوری در اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی زیست­ فناوری

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی زیست­فناوری و تقدیر از دانش آموزان برگزیده، ستاد توسعه زیست­فناوری از مراکز آموزشی برتر و فعال در جشنواره تقدیر به عمل آورد. انتخاب این مراکز بر اساس مجموع امتیازات کسب شده آثار ارسالی از هر مرکز برآورد شد.

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی زیست­فناوری و تقدیر از دانش آموزان برگزیده، ستاد توسعه زیست­فناوری از مراکز آموزشی برتر و فعال در جشنواره تقدیر به عمل آورد. انتخاب این مراکز بر اساس مجموع امتیازات کسب شده آثار ارسالی از هر مرکز برآورد شد. به طور مثال اگر مرکزی 10 طرح راه یافته به جشنواره داشت، مجموع نمرات این طرح­ها به عنوان امتیاز نهایی مرکز منظور می­گردید. در نهایت ده مدرسه و پژوهشسرا به عنوان مراکز پیشرو در آموزش و ترویج زیست­فناوری معرفی گردیدند که در ادامه اسامی این مراکز آمده است. همچنین سه دستگاه میکروسکپ نوری به مراکز فعالی که با وجود محدودیت امکانات و تجهیزات حضور پر­رنگی در این دوره از جشنواره داشتند، توسط یکی از خیرین حامی زیست فناوری اهدا شد.

1-    پژوهشسرای شهید احمدی قروه

2-    پژوهشسرای بندپی مازندران

3-    پژوهشسرای خیام شهرستان اهر

4-    پژوهشسرای منطقه 3 تهران

5-    پژوهشسرای منطقه 8 تهران

6-     پژوهشسرای منطقه 10 تهران

7-    پژوهشسرای منطقه 14 تهران

8-    دبیرستان علامه حلی 9

9-    دبیرستان فرزانگان 4

10- دبیرستان زنده یاد حسینی اصفهان

11-   مرکز آموزشی کوشش ورامین

12- پژوهشسرای اکبرپورسرابی

13-   دبیرستان شهید بهشتی 2 ساری

ستاد توسعه زیست فناوری، در راستای ترویج و توسعه زیست فناوری و ایجاد شناخت نسبت به آن در سطوح دانش آموزان و هم را ستا با راهبرد کلان 6 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام به طراحی و اجرای طرح مراکز آموزش زیست فناور نموده است. این طرح علاوه بر شناسایی، معرفی و تشویق فعالان این فناوری، موجب ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور ترویج و هدایت فعالیت­های نوآورانه و فناورانه زیست فناوری در میان مراکز آموزشی، معلمان و دانش آموزان نیز خواهد شد. در حال حاضر این طرح به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است و امید است در سال آتی در سراسر کشور اجرایی شود. 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZB4c