امضای تفاهم نامه شتابدهنده تحفه

در تاریخ 14 آذر 98 بهمراه آقای دکتر قانعی، مهندس ذوالفقاری و دکتر پورکاظمی از مجموعه فعالیت های گروه صنایع تحفه در بندر کنارک و چابهاربازدید بعمل آمد. ابتدا در دفتر شرکت طی نشست مختصری حوزه فعالیت و محصولات شرکت تشریح شد

در تاریخ 14 آذر 98 بهمراه آقای دکتر قانعی، مهندس ذوالفقاری و دکتر پورکاظمی از مجموعه فعالیت های گروه صنایع تحفه  در بندر کنارک و چابهاربازدید بعمل آمد. ابتدا در دفتر شرکت طی نشست مختصری حوزه فعالیت و محصولات شرکت تشریح شد و سپس از  بخش ها و واحد های مختلف کارخانه کنسرو سازی مجتمع تولیدی صید ساحل کنارک با ظرفیت تولید 5/1 میلیون کنسرو ماهی تن بازدید بعمل آمد. سپس از کارخانه  آرد ماهی شرکت دانه طلایی چابهار وابسته به شرکت تحفه بازدید بعمل آمد. برای آشنایی از حوزه صید و شناور های صیادی بازدید مختصری از بندر ماهیگیری کنارک بعمل آمد و سپس از بخش ها و واحدهای مختلف  کارخانه فرآوری و بسته بندی شرکت پروتئین آرمان جنوب بازدید بعمل آمد و محصولات مختلف شیلاتی (انواع فیله، و محصولات برش داده شده ازماهی و عمل آوری میگو) و همچنین محصولات تولیدی گروه تحقیق و توسعه شرکت از قبیل: کتین و کیتوسان، روغن ماهی و امگا 3، چرم و.... بازدید بعمل آمد و کارشناسان ذیربط از شرکت مزبور و مرکز تحقیقات شیلاتی چابهار از ظرفیت ها و توان بالقوه منطقه در توسعه محصولات دانش بنیان در حوزه زیست فناوری دریا ارائه دادند.

برگزاری مراسم امضاء تفاهم نامه ، آقای ادیب زاده با بیان دیدگاه های شرکت تحفه برای تنوع بخشی به محصولات و ایجاد ارزش افزوده از طریق بهره گیری از دانش و فناوری و حمایت از استقرار شرکتهای دانش بنیان  اعلام آمادگی نمود. سپس آقای دکتر قانعی به تشریح مواضع معاونت علمی و ستاد زیست فناوری و تاکید بر اهمیت توسعه دانش زیست فناوری و نقش آن در کسب در آمد های ارزی تاکید نمود. وی همچنین مختصری در خصوص نقش و اهمیت شتاب دهنده ها در توسعه و افزایش درآمد شرکتها بیان نمودند و اعلام داشتند که در حال حاضر 2- 5/1میلیارد دلار سهم اقتصاد زیستی در بازار جهانی داریم و هدف و برنامه ما این است که این مقدار را به 30-20 میلیارد دلار در سال ( یعنی 3 درصد بازار جهانی)  برسانیم. در این رابطه گرچه کارگروه زیست دریا جدیدا ایجاد گردید ولی پتانسیل های ارزشمندی در حوزه امنیت غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی وجود دارد که ایجاد این شتاب دهنده گامی مهم برای دستیابی به اهداف بیان شده خواهد بود. سپس تفاهم نامه در سه نسخه به امضاء رسید.

 

ایجاد شتاب دهنده  حوزه فرآوری و زیست فناوری دریا با مسئولیت گروه صنایع تحفه. به استناد این تفاهم نامه مقرر شد بازای دریافت حمایت  10میلیارد ریالی تسهیلات، شرکت تحفه  در چابهار فضایی به مساحت 80 متر مربع جهت استقرار 5 شرکت و همچنین در دفتر شرکت تحفه در تهران فضایی جهت استقرار 6-5 شرکت فراهم نمایند. تجهیزات آزمایشگاهی در چابهار استقرار خواهد یافت و از ظرفیت شبکه آزمایشگاهی در بخش های دولتی و خصوصی برای آنالیز نمونه ها و تولید محصول دانش بنیان استفاده خواهد شد. زمان اجرای تعهدات 8 ماه از زمان امضاء تفاهم نامه میباشد.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z5c2