اعزام هیات تجاری و فناوری به ازبکستان؛ همکاری‌ها گسترش می یابد و بازار تبادلات علمی رونق می‌گیرد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی تجاری و فناور خردادماه سال 1401 به ازبکستان سفر می کند تا باب جدیدی در تبادلات فناورانه میان دو کشور باز شود.

شرکت های دانش بنیان می‌توانند سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را در سفر به ازبکستان همراهی کنند تا بازار محصولات در مرز دانش خود در این کشور را رونق دهند و از زیرساخت‌های فناورانه این کشور دیدن کنند.

به همت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هیاتی از شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در زمینه نهاده‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی، دارو، واکسن و مکمل‌های خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع غذایی به کشور ازبکستان اعزام می‌شوند تا ازبکستان میزبان فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری شود.

این رویداد که 9 تا 13 خردادماه سال جاری برگزار می شود؛ برای شرکت های حاضر مزایایی چون حضور در «سمینارهای تخصصی»، «نشست های تجاری و تناظریابی» و «بازدید از زیرساخت های فناورانه و صنعتی کشور ازبکستان» را به همراه دارد. همچنین این شرکت‌ها در بازگشت از این سفر 5 روزه از کارخانه نوآوری و فناوری ایران در استانبول هم بازدید خواهند داشت.

برگزاری نشست های رودررو میان شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و شرکت های فناور ازبکستانی در حوزه های «نهاده ها و ماشین آلات کشاورزی»، «دارو، واکسن»، «مکمل های خوراک دام، طیور و آبزیان» و «صنایع غذایی» از دیگر رویدادهای مدنظر در این سفر تجاری و فناورانه است.

آخرین روزهای سال 1400، عمر زاق‌اف معاون نخست‌وزیر و ابراهیم عبدالرحمان‌اف وزیر توسعه نوآوری ازبکستان از نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت، بازدید کرد و با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره نحوه توسعه همکاری های فناورانه میان دو کشور و راه های مطمئن اتصال شرکت های فناور ایران و ازبکستان به گفت و گو نشست. در این دیدار بر شکل‌گیری همکاری‌های گسترده دو کشور در حوزه علم و فناوری تاکید شد.

نخست‌وزیر ازبکستان در این دیدار از معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری دعوت کرد تا برای توسعه همکاری ها برای  تولید مشترک محصولات فناورانه، افزایش تعاملات آموزشی میان دو کشور و ارتقای تبالات علمی بین دانشمندان ایرانی و ازبکستانی به این کشور سفر کند. در این دیدار تفاهم نامه ای مشترک میان دو کشور برای ارتقای همکاری های علمی و فناورانه نیز امضا شد.

بر همین اساس خردادماه سال جاری سورنا ستاری در راس هیاتی تجاری و فناور به کشور ازبکستان سفر خواهد کرد. شرکت های متقاضی هم تا 20 اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام و اعلام حضور در این رویداد فرصت دارند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZeMt