نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای شرکت ها و موسسات دانش بنیان اعلام شد

نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای شرکت ها و موسسات دانش بنیان طی بخشنامه ای اعلام گردید.

 

 

 

معاونین محترم معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

دبیران محترم ستادهای فناوری های راهبردی

مدیران کل محترم معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

معاونین و مدیران کل بنیاد ملی نخبگان

روسای بنیادهای نخبگان استانها

جناب آقای مهندس صفاری نیا؛ رییس محترم پارک فناوری پردیس

جناب آقای دکتر ضرغام؛ رییس محترم صندوق حمایت از پژوهشگران

جناب آقای دکتر اسدی­فرد؛ رئیس محترم شبکه آزمایشگاه های فناوری های راهبردی

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، موضوع «تعامل با سازمان تامین اجتماعی» است.  لذا طی تفاهم صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و سازمان تأمین اجتماعی و در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان، بخشنامه 12/14 درآمد سازمان تأمین اجتماعی صادر شد. (پیوست)

بر اساس این بخشنامه کلیه قراردادهای دانش‌بنیان که به تأیید معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور برسند از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها (ضریب حق بیمه 67/16 درصد یا ...) معاف می باشند و سازمان تأمین اجتماعی باید مفاصا حساب این‌گونه قراردادها را صادر کند که اطلاعات تفصیلی آن بر روی سامانه (www.Daneshbonyan.ir) اطلاع رسانی شده است.

همچنین در راستای پیگیری ویژه پرونده های بیمه ای شرکت‌های دانش بنیان در سازمان تأمین اجتماعی، تجمیع کارگاه های کلیه شرکت های دانشبنیان مستقر در استان تهران ذیل شعبه 13 و 27 تهران و در استان های دیگر در یک شعبه در مرکز استان، در دستور کار قرار گرفت.

لذا شرکت‌هایی که متقاضی استفاده از معافیت ذیل بخشنامه 12/14 درآمد هستند، با مراجعه به سامانهBizservices.ir  می‌توانند درخواست خود را به همراه متن قرارداد و نامه اعلام پایان پروژه (درخواست مفاصاحساب توسط کارفرمای قرارداد) در سامانه ارسال کنند.

پس از ارزیابی قرارداد و در صورت انطباق آن با فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت، نامه تأیید معافیت از ضرایب، توسط معاونت علمی و فناوری برای شعبه موردنظر در سازمان تأمین اجتماعی ارسال خواهد شد.

همچنین از 2 سال قبل، ارایه خدمات مشاوره حضوری رایگان در حوزه تامین اجتماعی به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است و شرکت‌های متقاضی می توانند در سامانه Bizservices.ir   تقاضای خود را ثبت کنند تا جلسه مشاوره حضوری تنظیم شود.

با عنایت به اهمیت موضوع، خواهشمند است دستور فرمایید اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود که اطلاعات تفصیلی آن بر روی سامانه (www.Daneshbonyan.ir) ارایه شده است.

 

 

با احترام

سید محمد صاحبکار خراسانی

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان


برای دانلود بخشنامه نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای شرکت ها و موسسات دانش بنیان اینجا را کلیک کنید

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZmLh