مسابقات زیست ­فناوری دانش آموزی در دانشگاه شریف تهران

اولین دوره از مسابقات زیست­ فناوری دانش آموزی « نادکاپ شریف» با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

اولین دوره از مسابقات زیست­ فناوری دانش آموزی « نادکاپ شریف»  با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در این دوره از مسابقات دانش آموزان از سراسر کشور در دو مقطع متوسطه اول و دوم به رقابت با یکدیگر پرداختند. هدف از برگزاری اين مسابقات آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه زیست­ فناوری و کاربردهای آن و کشف استعداد و پتانسیل علمی دانش آموزان در این بخش بوده است.

مسئولان اين حوزه در تلاشند تا با توجه به وسعتی که این علم از آن برخوردار است پژوهش و فناوری در بخش زيست‌فناوري در تمامی سطوح تحصیلی دانش آموزی را تسری داده تا دانش آموزان علاقمند به حوزه علوم زیستی در مقاطع بالاتر، از تخصص بیشتری برخوردار شده و دستاوردهای نوین و ویژه­ای را برای کشورمان به ارمغان بیاورند .

سرگروه و دبیر علمی بخش زیست فناوری مسابقات "نادکاپ" (دکتر امید قویدل) ، در همین رابطه اظهار کرد: اولین دوره از مسابقات زیست فناوری دانش آموزان با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با فناوری­های نوین در حوزه علوم زیستی و کاربردی کردن این علم در قالب مسابقات گروهی بین دانش آموزان در قالب مسابقات ایستگاهی شامل عکس میکروسکپی، مدل سازی، رنگ آمیزی گرم و استخراج DNA برگزار شد .

با برگزاری این دوره از مسابقات این فرصت برای دانش آموزان فراهم خواهد شد تا در به عینیت در آوردن یافته های علمی خود در درس زیست شناسی و کلیه مطالب علمی که به شکل تئوری تاکنون به آن پرداخته اند نتیجه تلاش­های علمی خود را طی مسابقات کاملا علمی  به یکدیگر ارائه داده و به رقابت بپردازند.

با برگزاری این دوره از مسابقات این انگیزه در دانش آموزان علاقمند به مباحث زیست شناسی ایجاد خواهد شد تا با فراگیری فناوری­های نوین در این رشته و آشنایی عملی با مباحث علمی این رشته از قابلیت‌های بیشتری برای ورود به رشته های دانشگاهی برخوردار شوند و به هدف نهایی که کاربردی کردن و ثروت آفرینی از طریق این علم است دست یابند.

این دوره از مسابقات با حمایت مادی و علمی ستاد توسعه زیست­ فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد که علاوه بر معرفی برگزیدگان این دوره از مسابقات به جشنواره­ های علمی دیگر، جوایز ارزشمندی نیز دریافت خواهند کرد.

لازم به یادآوری است این دوره از مسابقات طی دو روز در دانشگاه صنعتی شریف ادامه داشت، و در انتها با برگزیدن نفرات برتر و تقدیر از آنها به کار خود پایان داد.

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z3ta