قابل توجه شرکت های تولید کننده مالچ های غیرنفتی سازگار با محیط زیست

ستاد توسعه زیست فناوری، کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست در راستای کمک به حل معضل ریزگردها بویژه در استان خوزستان شرایط اجرای مرحله آزمایش میدانی ( پایلوت ) را به منظور ارزیابی قابلیت های موجود کشور در منطقه خوزستان فراهم آورده است.

به اطلاع می رساند : ستاد توسعه زیست فناوری، کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست در راستای کمک به حل معضل ریزگردها بویژه در استان خوزستان شرایط اجرای مرحله آزمایش میدانی ( پایلوت ) را به منظور ارزیابی قابلیت های موجود کشور در منطقه خوزستان فراهم آورده است.

به همین منظور از کلیه شرکت ها و محققین کشور که دارای قابلیت تولید مالچ غیرنفتی زیست سازگار و اجرای آن در سطح پایلوت را دارند جهت اجرا و همکاری دعوت به عمل می آید. شرایط اولیه حضور در اجرای پایلوت به شرح ذیل خواهد بود:

1- اثبات توجیه اقتصادی

2- پایدار بودن بعد از پاشش حداقل به مدت دو سال

3- سهولت روش پاشش

4- امکان اجرای طرح به صورت ترکیبی(مالچ + کشت گیاه)

5-توان تامین میزان مالچ برای پاشش در سطح 2 هکتار قبل از سال 96

لازم به ذکر اینکه:

1- محل مالچ پاشی یکی از کانون های ریزگرد داخلی در استان خوزستان می باشد.

2- سطح پایلوت حداقل بین 2 تا 5 هکتار با توجه به توانایی شرکت برای انتخاب مساحت مورد نظر می باشد .

3- هزینه اجرای مرحله پایلوت به عهده شرکت مجری بوده که در صورت موفقیت، هزینه تهیه و پاشش مالچ در سطح پایلوت تامین و پرداخت خواهد شد و در مرحله توسعه صنعتی مورد حمایت ستاد توسعه زیست فناوری قرار خواهند گرفت.

4- محصولات شرکت ها حین اجرا می بایست شاخص های استاندارد مورد نظر را پاس کرده و مورد تایید ناظر ستاد(کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست) قرار گیرد.

5- شرایط حضور در مرحله ی مالچ پاشی عرصه های وسیع و صنعتی ، پس از ارزیابی و داوری نتایج بدست آمده در سطح آزمایشی بوده و بر اساس نظر دستگاه های متولی ، امکانپذیر خواهد بود.

شرکت های متقاضی می توانند پس از ثبت نام در این سامانه، فرم شاخص های زیست محیطی مالچ های زیستی را تکمیل و مستندات خواسته شده را ضمیمه نمایید.

بدیهی است تکمیل فرم به منزله حضور قطعی در مرحله مالچ پاشی آزمایشی نمی باشد. و مالچ ها بر اساس ارزیابی مستندات انتخاب و به اطلاع شرکت ها رسانده خواهد شد.

توجه : مدت زمان فعالیت این سامانه از مورخه : 1395/12/10 به مدت ده روز بوده که قابل تمدید نمی باشد. 

https://biomulch.ir/

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZJNc