جلسه بررسی و همفکری طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری و طرح مرجعیت علمی

جلسه همفکری و تبادل نظرات بین گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری و مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص طرح تقسیم کار ملی ستاد توسعه زیست فناوری و طرح مرجعیت علمی وزارت بهداشت در روز شنبه مورخ 25/11/99 برگزار گردید.

 در این جلسه که با حضور رئیس گروه پژوهش، جناب آقای دکتر سعادت، و رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و مجری طرح مرجعیت علمی جناب آقای دکتر یزدانی، مسئول امور تقسیم کار ملی زیست فناوری سرکار خانم هدایتی و مسئول امور حمایت­های گروه پژوهش سرکار خانم صفردوست برگزار شد در خصوص اقدامات صورت گرفته در طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری و شکل­ گیری شبکه ارتباطی و تعاملی بین دانشگاه­ها و شرکت­ها حول محورهای تقسیم کار ملی زیست فناوری توضیحاتی ارائه شد. همچنین در خصوص طرح مرجعیت علمی و نحوه شناسایی توانمندی­ها و مزیت­های رقابتی دانشگاه­های علوم پزشکی و جهت­دارکردن حمایت­های مادی و معنوی از دانشگاه­ها توضیحاتی ارائه شد. در ادامه اشاره شد که دانشگاه­های وزارت علوم و وزارت بهداشت و مراکز تحقیقاتی دارای ردیف بودجه مستقل در طرح تقسیم کار ملی مورد توجه قرار گرفته­اند و هدف ستاد این است که نیازهای صنعت و بخش خصوصی را در تعامل با دانشگاه­های توانمند مرتفع سازد. همچنین انواع حمایت­های پژوهشی ستاد مبتنی بر این طرح تشریح گردید.

 آقای دکتر یزدانی در ادامه اشاره کردند که با ارائه طرح تقسیم کار ملی در جلسه شورای گسترش، ایده تعامل با صنعت و دانشگاه­های علوم پزشکی به عنوان گام بعدی طرح مرجعیت علمی در این مرکز ایجاد شده است و به دنبال آن هستیم که در این تعاملات نحوه عملکرد ستاد و اقدامات صورت گرفته را بررسی کرده و ضمن تعامل با ستاد توسعه زیست فناوری از طریق یک کارگروه مشترک، به تبادل اطلاعات و مستندات مرتبط با هر دو طرح بپردازیم. همچنین در خصوص نحوه اخذ مصوبه شورای گسترش برای طرح تقسیم کار ملی نیز بحث و تبادل نظر شد.  در نهایت مقرر شد  ضمن شکل گیری یک کارگروه تبادل اطلاعات، جلسات متعاقبی در راستای همگرایی و تقویت دو طرف برگزار گردد.    

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZXRq