در راستای کاهش تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم تغییرات اقلیمی بر سلامت؛

تفاهم‌نامه همکاری ستاد زیست‌فناوری معاونت علمی و کمیسیون لنست امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و کمیسیون تغییر اقلیم و بهداشت عمومی لنست امضا شد .

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و کمیسیون تغییر اقلیم و بهداشت عمومی لنست امضا شد .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌محمد لطیفی، رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص جزییات این تفاهم‌نامه، گفت: تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری و کمیسیون تغییر اقلیم و بهداشت عمومی لنست در راستای کاهش تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم تغییرات اقلیمی بر سلامت امضا شد.
وی افزود: این تفاهم نامه که بین مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و نیک وات، مدیر اجرایی کمیسیون لنست (Lancet Commission) به امضا رسید در زمینه استفاده از بیوتکنولوژی و کاربردهای آن برای مهار عوامل موثر بر تغییرات اقلیمی و کاهش اثرات مخرب آن است.
به گفته لطیفی، این کمیسیون در پاسخ به کمتر شدن تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان ها تشکیل شده است و یک کمیسیون بین المللی غیر دولتی است که مرکز آن در آن دانشگاه کالج لندن قرار دارد و دانشگاه هایی از سوئد و چین همراه تعداد زیادی موسسه آکادمیک در آن فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: هدف این کمیسیون نه تنها مانیتورینگ اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامت، بلکه مستند کردن اقدامات و هدایت دولت ها برای اصلاح سیاست های آنها است و ادعای این کمیسیون این است که بریتانیایی نیست، بلکه یک کمیسیون بین‌المللی است و همه کشورهای عضو در آن موضع برابر دارند. 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZC4c