دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خبر داد؛

تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه‌هاي تخصصي زيست‌فناوري

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: قوانین، مقررات و استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی در حوزه‌های تخصصی زیست فناوری تدوین می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: قوانین، مقررات و استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی در حوزه‌های تخصصی زیست فناوری تدوین می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: با هماهنگي سازمان ملی استاندارد و تشكيل كارگروه‌هاي مشترك با اين موسسه، تدوین آیین‌نامه با هدف اجرایی شدن استانداردها برای تولیدات و برنامه‌ریزی برای ايجاد مراکز تایید کیفی تولیدات بر اساس استانداردهای تدوین شده پیگیری می‌شود.

وی افزود: در این زمینه کمیته‌های تخصصی تدوین استاندارد با حضور نمایندگان سازمان استاندارد، نمایندگان کارگروه صنعت و ساخت تجهیزات زیست فناوری، نمایندگان ستاد توسعه زیست فناوری، نمایندگان صاحبان صنایع و تولیدکنندگان تشکیل می‌شود.

به گفته قانعی، در این زمینه رایزنی‌های لازم برای تدوین 6 استاندارد ملی در حوزه کودهای زیستی با سازمان ملی استاندارد انجام شده است که مطالعات اولیه انجام شد و پیش‌نویس این استانداردها پس از تدوین در مرحله بررسی در سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا رایزنی‌های لازم برای تدوین 7 استاندارد ملی در حوزه زیست مهارگرها با سازمان ملی استاندارد انجام شده است و پیش‌نویس این استانداردها نیز تهیه شده و در سازمان ملی استاندارد در حال بررسی است.

قانعی با اشاره به تدوین مصوبه قابل طرح در هیات دولت در حوزه نقش زیست‌فناوری در محیط زیست گفت: در این زمینه سه مصوبه مجزا در زمینه‌های آلودگی هوا، آلودگی آب و خاک و به‌کارگیری سوخت زیستی جهت تدوین در دستور کار قرار گرفت که تاکنون مطالعات اولیه و مطالعات تطبیقی و تحلیل‌ اطلاعات انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: اینها چند نمونه از استانداردهایی است که در حوزه زیست فناوری پیگیری شده است و موارد زیاد مشابهی در این زمینه وجود دارد.

منبع: دیده بان علم ایران

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z83a