به همت کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، کارگاه یک روزه تفسیر بالینی تست های مبتنی بر NGS برگزار شد.

در سالیان اخیر، پیشرفت‌های گسترده ای در زمینه‌ی پاتولوژی مولکولی و بکارگیری تست‌های مولکولی مبتنی بر توالی در تشخیص بیماری های پیچیده و مزمن حاصل شده است.

در سالیان اخیر، پیشرفت‌های گسترده ای در زمینه‌ی پاتولوژی مولکولی و بکارگیری تست‌های مولکولی مبتنی بر توالی در تشخیص بیماری های پیچیده و مزمن حاصل شده است. در این میان روش‌های نسل جدید تعیین توالی Next-generation sequencing (NGS)به دلیل صحت و دقت بالا دارای اهمیت ویژه ای هستند و تا کنون تعداد زیادی تست های کلینیکی بر اساس این تکنولوژی طراحی و وارد بازار شده است.

کارگاه تفسیر و گزارش نویسی بالینی تست های مبتنی بر NGSبا هدف ترویج استانداردهای لازم در در این حوزه، در حاشیه سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی ژنتیک برگزار شد. این کارگاه که شامل سرفصل هایی از جمله اصول و روش های NGS، نحوه آنالیز بالینی NGS، استاندارد های NGS بالینی و نحوه گزارش دهی نتایج NGS بود، توسط جناب آقای دکتر رحیمی و با حضور حدود 60 نفر از محققین و علاقه مندان در سالن شهید شهریاری سالن اجلاس سران ارائهگردید.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z7Wg