بر گزاری جنگ علمی- فناورانه "شبی با زیست فناوری" در شهرستان ساری

ستاد توسعه زیست­ فناوری طرحی را با عنوان نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی به صورت پایلوت در استان مازندران راهبری می­نماید که مسئولیت اجرایی این طرح بر عهده پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران می­باشد. در راستای اجرای این طرح برگزاری جنگ شبانه با موضوع زیست ­فناوری به عنوان یکی از رویدادهای ترویجی این طرح با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

به منظور رسیدن به جایگاهی که در اسناد بالادستی نظام در حوزه زیست­فناوری در نظر گرفت شده است، تامین نیروی متخصص یکی از مهمتری اولویت­های ستاد توسعه زیست­فناوری محسوب می­شود. بنابراین آگاهی دانش آموزان و خانواده­های آنان نسبت به جایگاه استراتژیک زیست­فناوری می­تواند نقش موثری در گفتمان سازی فرهنگ علم و فناوری و همچنین تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد مورد نیاز کشور در این حوزه را داشته باشد. به این منظور ستاد توسعه زیست­فناوری طرحی را با عنوان نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی به صورت پایلوت در استان مازندران راهبری می­نماید که مسئولیت اجرایی این طرح بر عهده پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران می­باشد. در راستای اجرای این طرح که امور آموزشی و ترویجی با مدلی نوین در حال اجرا می­باشد، برگزاری جنگ شبانه با موضوع زیست­فناوری به عنوان یکی از رویدادهای ترویجی این طرح با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

از آنجا که مصرف کود و سموم کشاورزی در استان مازندران بیش از حد استانداردهای مجاز می­باشد، لذا فرهنگ سازی عمومی جهت جلب توجه مردم نسبت به کنترل آفات به شیوه­های زیست فناورانه یکی از اقدامات پژوهشکده شمال به منظور معرفی نقش زیست فناوری در سلامت عمومی جامعه بوده است. به این منظور در تاریخ 12/6/95 با همکاری هیات والیبال استان مازندران و شرکت "زیست فناور گستر دانش آموزی "جشن بزرگی درشهرستان ساری برگزار شد. در این جشن که به میزبانی رییس هیات والیبال استان مازندران به انجام رسید استفاده از سموم سازگار  با محیط زیست، کودهای زیستی، کمپوست و کنترل بیولوژیک به کمک کفشدوزک­ها برای حضارتشریح شد. شایان ذکر است، بالغ بر دو هزار نفر از والدین به همراه فرزندان ایشان در این مراسم شرکت داشتند. 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z8Pb