برگزاری نشست مشترک با شرکتهای تولیدکننده خوراک دام و طیور و سازمانهای مربوطه در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور

این نشست با دعوت از 40 نماینده از شرکت‌های تولیدکننده محصولات خوراک دام و طیور و سازمانهای مربوطه و با حضور تولیدکنندگان اصلی این محصولات در تاریخ 27 مرداد در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دام و طیور به ریاست دبیر محترم ستاد توسعه زیست‌فناوری و رئیس محترم گروه تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد برگزار گردید

 

 

 

 

این نشست با دعوت از 40 نماینده از شرکت‌های تولیدکننده محصولات خوراک دام و طیور و سازمانهای مربوطه و با حضور تولیدکنندگان اصلی این محصولات در تاریخ 27 مرداد در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دام و طیور به ریاست دبیر محترم ستاد توسعه زیست‌فناوری و رئیس محترم گروه تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد برگزار گردید. دبیر محترم ستاد ضمن خوشامدگویی به مدعوین به اهمیت توجه به موضوع سلامت غذایی و نقش سازمانهای مختلف و مرتبط با حوزه دام و طیور اشاره نمودند. ایشان ادامه دادند در این حوزه طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شده بضاعت دانشی کشور در حد قابل قبولی قرار دارد. از سوی دیگر در بخش رگولاتوری لازم است محصولات غذایی مورد استفاده در کشور رتبه‌بندی شده و مطابق با استانداردهای تولید محصول ارائه شوند.

در ادامه نشست هر یک از حضار به بیان موانع و مشکلات مطرح در این حوزه پرداختند. وجود تعرفه‌های پایین وارداتی برای واردات این محصولات که منجر به شرایط رقابتی نابرابر برای تولیدکنندگان داخل می‌شود، ظرفیت بالای تولید محصولات پروبیوتیک دام و طیور که امکان صادرات این محصولات را فراهم می‌نماید و لازم است حمایتهای مربوطه از سوی دولت در بخش صادرات انجام گیرد، تسهیل فرایندها و قوانین دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان دامپزشکی، لزوم ترویج استفاده از این محصولات برای دامداران و مرغداران به منظور آشنایی آنها با اثرات مثبت محصولات پروبیوتیک، ایجاد تعامل بیشتر بین سازمانهای مختلف مرتبط با محصولات دام و طیور و هم‌افزایی همکاری‌های بین بخشهای مختلف از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بودند.

 

در پایان این نشست جناب دکتر آقای قانعی انجام همکاری‌های لازم از سوی ستاد به منظور حمایت از فناوران و تولیدکنندگان محصولات این حوزه را نوید دادند. 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZJx2