آیین‌نامه جشنواره ملی انجمن‌های علمی‌دانشجویی زیست‌فناوری به روزرسانی شد

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، آیین‌نامه جشنواره ملی انجمن‌های علمی-دانشجویی زیست‌فناوری و نهادهای ترویجی این حوزه که به صورت سالانه از سال 1401 برگزار می‌شود؛ تغییر کرد.

مهم‌ترین هدف جشنواره ملی انجمن‌های علمی- دانشجویی، افزایش مشارکت و ایجاد رقابت بین انجمن-های علمی دانشجویی مرتبط با زیست‌فناوری، شناسایی دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف زیست-فناوری و ایجاد و توسعه پایگاه‌های فعال ترویج زیست‌فناوری در سطح کشور است. جشنواره در تلاش است تا هم‌افزایی بین نهادها و انجمن‌های مرتبط با حوزه زیست‌فناوری ایجاد کند و فرهنگ ارتباط بین-رشته‌ای در حوزه زیست‌فناوری را ترویج دهد.

از مهم¬ترین تغییرات آیین‌نامه جدید، می‌توان به توجه ویژه به نقش و حمایت نهادهای ترویجی با اجرای طرح‌های حمایتی ویژه و همچنین برگزاری طرح توان‌افزایی اشاره کرد. ضمنا، طبق این آیین‌نامه به نهادهای ترویجی و انجمن‌های برگزیده، گرنت لبزنت تخصیص خواهد یافت. در بخش فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی آیین‌نامه 1403، ترویج قانون جهش تولید، مشارکت در کمپین ترویجی ستاد زیست-فناوری، مشارکت در حل کلان مسائل زیست‌فناوری، شناسایی و معرفی فعالین ترویجی حوزه تخصصی زیست‌فناوری در دانشگاه، کارورزی دانشگاهی، و همکاری در طراحی تبلیغات فیزیکی بیوتکنولوژی در سطح شهر، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

در راستای جهت‌دهی فعالیت‌های ترویجی به سمت سیاست‌گذاری‌های کلان، موضوعات اولویت‌داری مانند زیست‌مهندسی و سلامت، زیست مهندسی و غذا، زیست مهندسی و زیست فناوری صنعتی، زیرساخت‌های ضروری زیست مهندسی و.... در آیین‌نامه ذکر شده است که امتیاز هر فعالیت اجرایی در جشنواره را تا 2 برابر افزایش خواهد داد. از سمت دیگر، کارگروه‌هایی در آیین‌نامه تعریف شدند تا نهادهای ترویجی که مایل هستند به صورت جدی و منسجم‌تر اهداف خود را پیش ببرند، در قالب کارگروه‌های صنعت، سیاست‌گذاری، رسانه، علمی-آموزشی و نشریه فعالیتی داشته باشند؛ نهاد ها از طریق فعالیت در این کارگروه‌ها می‌توانند امتیاز ویژه‌ای برای جشنواره انجمن‌ها دریافت کنند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZBvy