واکسن ایرانی کرونا

همراه با سخنرانی دکتر قانعی

برگزاری اولین رویداد تخصصی در مورد واکسن‌های کرونای تولید داخل
ظهور ویروس کرونا در حدود دو سال پیش، شیوه زیست و کار همه آدمها در همه جای دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. علی‌رغم تلاش‌های وسیع کشورها برای مهار و مقابله با کرونا، این ویروس همچنان یک چالش اساسی برای تمام کشورهای جهان محسوب می شود. بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، گردشگری و کسب‌وکار با محدودیت و حتی تعطیلی روبرو شده است. سویه‌ها و جهش‌های تازه ویروس در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی و هند نیز مشکلات مضاعفی را برای مهار این ویروس سرکش پدید آورده است.
در این بین، تولید واکسن های کرونا، امیدی برای غلبه و مهار این بیماری مرموز ایجاد کرده و بخش مهمی از اخبار این حوزه را در چند ماه اخیر به خود اختصاص داده است. در کشور عزیزمان از زمستان سال 99، به تدریج واکسن‌هایی چون برکت، رازی، پاستور(مشترک با کوبا)، سیناژن(مشترک با استرالیا)، فخرا و ... وارد فاز کارآزمایی بالینی شدند تا بتوانند در صورت موفقیت‌آمیز بودن، نیاز داخلی حداقل 240 میلیون واحدی در سال را پاسخ دهند.
در دنیا نیز موج بزرگی برای تولید واکسن‌های کرونا توسط کشورهای مختلف درست شده است؛ به شکلی که در حال حاضر نزدیک به 300 پروژه ساخت واکسن در سایت سازمان جهانی بهداشت ثبت شده است. با توجه به راهبردی بودن تولید واکسن کرونا و پیامدهای آن برای حوزه سلامت، اقتصاد و توسعه پایدار کشور در ده سال آینده، مدرسه توسعه پایدار دانشگاه شریف تصمیم گرفته است که رویدادی با عنوان «واکسن ایرانی کرونا: ضرورت‌ها، چالش‌ها و مسیر پیش رو» را با حضور جمعی از متخصصین و صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران این حوزه برگزار کند. همچنین در این رویداد نمایندگان ارشد پروژه‌های واکسن‌سازی برکت، رازی و سیناژن نیز حضور خواهند داشت تا گزارشی از وضعیت پیشرفت این واکسن‌ها ارائه کنند.
این برنامه، جمعه 8 مرداد 1400 و از ساعت 16 تا 20 بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این رویداد می‌توانید به تارنمای sdschool.ir/post/vaccine مراجعه کنید.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZWWr