صادرات 100 میلیون دلاری به 20 کشور اروپایی

تولید داروهای بیماری‌های خاص برای اولین بار در ترکیه توسط متخصصان ایرانی شرکت سیناژن ایلاچ

 

 

 

 

 

نخستین واحد تولیدی داروهای پروتئینی نوترکیب، بیوتکنولوژیک، ویژه بیماران خاص به دست متخصصان ایرانی در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 7500 متر مربع، ظرفیت تولید 22 نوع داروی بیماری های خاص را داراست. در این واحد تولیدی 22 نوع داروهای بیماری‌های خاص شامل داروی ضد سرطانی و داروهای بیماری‌های عصبی، خونی، پوکی استخوان و بیماری ام اس تولید می‌شود.
با توجه به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در 25 سال اخیر در زمینه تولید داروهای نو ترکیب دانش بنیان، این واحد تولیدی با همت 8 متخصص ایرانی و با هدف صدور دانش و صادرات محصولات ایرانی راه اندازی شده است.
محصولات انحصاری شرکت سیناژن ایلاچ به عنوان بخشی از فعالیت متخصصان ایرانی در داخل کشورمان، با تولید در کشور ترکیه، ضمن تامین نیاز این کشور، به ارزش 100 میلیون دلار، از دروازه اروپا به 20 کشور جهان صادر خواهد شد.

شرکت سیناژن در سال 1373 با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تاسیس گردید. حرکتی که از همت و ایده ی چهار متخصص کوشا آغاز گردید به تولید بزرگترین تولید کننده محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه منجر شد. فعالیت بر تحقیق و توسعه در حوزه بیوتکنولوژی به منظور تامین نیاز بازار منطقه ای اولویت اصلی سیناژن بود. آنزیم ها، معرفهای بیولوژی مولوکولی، کیتهای تشخیصی PCR، اولین محصولات سیناژن بوده و بهره مندی از زیرساختهای تخصصی تکنولوژیک، شرکت سیناژن را بر آن داشت تا اقدام به تولید آنتی بادی های مونوکلونال تشخیصی گروهای خونی بنماید.

در حال حاضر سیناژن تولید محصولات بیوتکنولوژی دارویی خاص شامل سینووکس ( در حوزه بیماری ام-اس)، رسیژن ( در حوزه بیماری ام- اس)، ردیتوکس (در حوزه سرطان)، سینال اف ( در حوزه بیماری ناباروری)، سینافکت ( در حوزه بیماری ناباروری)، سینوپار (در حوزه بیماری پوکی استخوان)، پگاژن ( در حوزه بیماری سرطان)، ردیتوکس (در حوزه درمان سرطان)، سیناپوئیتین ( درحوزه بیماری های کلیوی)، سینورا (در حوزه درمان بیماریهای خود ایمنی) و سیناتروپین (در حوزه درمان بیماری کمبود هورمون رشد) را سبد محصولات خود داشته و در سال 95 از خروج 585 میلیون دلار ارز از کشور به منظور خرید این داروها جلوگیری نموده که کمک شایانی به اقتصاد کشور و قدرت خرید بیماران داخلی می باشد که کسب دو تندیس و دو گواهینامه رعایت از حقوق مصرف کنندگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، طی سالهای 90 تا 93 موید این نکته است

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZH51