با حضور ستاری و فرهادی؛

سومین جلسه شورای ستاد توسعه زیست‌فناوری برگزار شد

سومین جلسه شورای ستاد توسعه زیست‌فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری و نمایندگان نهادهای و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

سومین جلسه شورای ستاد توسعه زیست‌فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری و نمایندگان نهادهای و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سومین جلسه شورای ستاد توسعه زیست‌فناوری با حضور محمد فرهادی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری؛ معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور و نمایندگان نهادهای و دستگاه‌های ذی‌ربط، چهارشنبه 30 دی‌ماه به منظور تصویب کلیات دو دستورکار «توسعه تولید زیست‌فناوری کشاورزی» و «تولید و بکارگیری سوخت‌های زیستی» برگزار شد.
در این نشست، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم مشخص‌شدن استنادهای قانونی بندهای دستورکار ستاد توسعه زیست‌فناوری تأکید کرد.

همچنین، معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم حفظ محیط‌زیست، با بیان اینکه جهان امروز برای حفظ محیط‌زیست به سمت سوخت‌های جایگزین در حرکت است، افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته برای تأمین سوخت مورد نیاز خود، دستیابی به دانش‌فنی و استفاده بهینه از پتانسیل محیط‌زیست را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داده‌اند. 

رییس ستاد توسعه زیست فناوری کشور ادامه داد: کشور نیز باید هر چه سریعتر به سمت جایگزین‌کردن سوخت‌های زیستی حرکت کند چراکه در آینده‌ای نزدیک استفاده از سوخت‌های مخرب محیط‌زیست ممنوع خواهد شد.
در ادامه، قانعی؛ رئیس ستاد زیست‌فناوری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این ستاد، مباحث فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی را از مهمترین رویکردهای این ستاد برای نیل به اهداف تعیین‌شده عنوان کرد. 
در بخش دیگری از این نشست نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌‎ها و پیشنهادات خود پرداختند. تشکیل گروه ارزیابی اقدامات، نظارت کارشناسی‌شده بر واردات و همچنین تربیت نیروی‌انسانی متخصص در حوزه ارزیابی خطرپذیر از مهمترین پیشنهادات حاضران در جلسه بود. 
اجرای طرح تحقیقاتی و پایلوت، ایجاد و گسترش هماهنگی بین‌ نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی و همچنین تأمین منابع مالی از محل یارانه موجود از پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.
در پایان این نشست، کلیات دو دستورکار «توسعه تولید زیست‌فناوری کشاورزی» و «توسعه تولید و بکارگیری سوخت‌های زیستی» به تصویب حاضران رسید و مقرر شد تا یک‌ماه آینده پس از نهایی شدن، مصوبات در اولویت اجرایی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها ذی‌ربط قرار بگیرد.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZuG9