سند ملی زیست فناوری نهایی شد

در یکصد و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور سند ملی زیست فناوری نهایی شد.

در یکصد و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور سند ملی زیست فناوری نهایی شد.

در یکصد و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که با هدف بررسی سند ملی زیست فناوری برگزار شد.

بخش‌های باقیمانده "سند ملی زیست فناوری" مورد بررسی قرار گرفت و این سند  با 7 راهبرد ملی تصویب شد. در این راهبردها ملاحظاتی مانند ابعاد اخلاقی، حقوقی و فرهنگی زیست فناوری مورد توجه قرار گرفته است.
همکاری با آموزش و پرورش در زمینه تعمیق این فناوری، نظام ارزیابی مخاطرات زیست محیطی، ارتقای دیپلماسی علمی و فناوری در این حوزه و ... نیز از جمله موضوعاتی بود که در یکصد و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد، ساز و کار اجرایی سند به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به تصویب رسید که سیاستگذاری‌ها و هماهنگی‌ها و نظارت کلان در این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و ستاد زیست فناوری هم وظیفه هماهنگی، نظارت، پایش شاخص‌ها با همکاری همه دستگاه‌های کشور را بر عهده دارد.

اعضای این ستاد عبارتند از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان پدافند غیر عامل، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری، نماینده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و 5 نفر از خبرگان دانشگاهی و حوزوی متخصص در این موضوع.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZiRg