ذرات ویروس مانند کلید کشف واکسن سرطان جدید

دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان ذراتی ویروس مانند به نام Qβ راکشف کردند که پاسخ های ایمنی ضد سرطان را در بدن تولید می کنند و به طور بالقوه به عنوان یک واکسن جدید برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان  ذراتی ویروس مانند به نامراکشف کردند که پاسخ های ایمنی ضد سرطان را در بدن تولید می کنند و به طور بالقوه به عنوان یک واکسن جدید برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرند.

این پروژه با کمک مالی ۴/۲ میلیون دلاری از سوی مؤسسه ملی سرطان ، از توسعه واکسن برای محافظت از حیوانات در برابر سلول های سرطانی که در حال حاضر غیرقابل درمان هستند پشتیبانی می کند و به راحتی می تواند به واکسن‌هایی برایمحافظت انسان در برابر سرطان های خودبخودیتبدیل شود. محققان گفتند هدف آن ایجادیک روش جدید برای درمان سرطان، تکمیل شیمی درمانی و رادیوتراپی است.

این تیم ذراترا با آنتی ژن های کربوهیدراتی مرتبط با تومور یا TACA ها ترکیب می کند که به نظر آن ها منجر به ایمنی کامل سلول های ضد تومور، کاهش رشد تومور و محافظت در برابر رشد تومور می شود. علاوه بر این، محققان از ساختار بلوریبرای ایجاد جهش هایی که می توانند آنتی بادی های سمی را کاهش دهند و سلول‌های مورد نظر را افزایش دهند استفاده می کنند، تا بتوانند سلول های سرطانی را نیز از بین ببرند.این اولین آزمایش از نوع خود با استفاده از مدل واکسن مبتنی بر TACA خواهد بود.

سرطانمخربترین سیستم های ایمنی را با پنهان کردن پروتئین ها که مانع از سیگنال هایی است که به طور معمول باعث پاسخ ایمنی می شود، سرکوب می کند. برای کمک به مبارزه با این روش، محققان بر روییک نوع خاص از آنتی ژن که در انواع مختلف سلول های سرطانی حضور دارند تمرکزکرده اند و اغلب درمان های سنتی شیمی درمانی را از بینخواهند برد.این واکسن برای اولین بار برای درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد و تمرکز بر استئوسارکوم، یک روش برای به چالش کشیدن تومورهای استخوانی در سگ ها و انسان ها است.

محققانتوضیح دادند که این  واکسن  باعث کاهش رشد تومور و محافظت از بیمار در برابر رشد و توسعه مجدد تومور خواهد شد.اگر ما بتوانیم ارتباطات بین ویژگی های ساختاری تشکیلات Qβ-TACA و ایمنی ضد تومور را درک کنیم، می توانیم تأثیری پایدار بر روی طراحی واکسن سرطان داشته باشیم.این تحقیق همچنین نقش مهم پزشکی و دامپزشکی در تحقیقات سرطان را تقویت می کند.

همچنین محققان عقیده دارند سرطان های خودبخودی در سگ ها و گربه ها یک آزمایش واقعی برای رویکرد واکسن سرطان است. این فقط یک نمونه از راه های بسیاری است که تحقیقات پزشکی - دامپزشکی و انسان می توانندبراییکدیگر مفیدباشند.این خبر در تاریخ 2 مارس 2018 در وبسایت Medicalpress  منتشر شده است.

منبع: مجله الکترونیکی زیست فن

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZMjg