دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی:

گفتمان علم و فناوری گیاهان دارویی در سال جدید گسترش پیدا می‌کند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی هدف از جمله قدم‌های این ستاد برای سال 97 را تلاش برای گسترش گفتمان و ترویج علم و فناوری در صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های حاصله عنوان کرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با توسعه ساختارها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی هدفمند درکشور همراه با درکی عمیق از اهمیت و جایگاه والای گیاهان دارویی درعرصه اقتصاد، فعالیت‌های گسترده‌ای برای بهره‌مندی از مزایای این ظرفیت ملی به جریان افتاد.
وی ادامه داد: این حرکت از سال 1387 همزمان با تشکیل ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی آغاز شد  و در سال 1396 ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با نگاهی نو و با استفاده از روش‌های متعدد دنبال شد.
به گفته عصاره، اجرایی سازی‌های جریان‌هایی مانند استفاده از خبرگی افراد صاحب‌نظر به‌عنوان نماینده استانی، شروع پروژه طرح ظرفیت سنجی استانی و ارائه بسته‌های کارآفرینی، شروع به فعالیت کارگروه‌های ترویج و توسعه در فرهنگ دانش‌بنیان در صنعت گیاهان دارویی و بین‌الملل و غیره از جمله قدم‌های این راه در سال 96 است.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات اجرایی همگام با پیام ملی اقتصاد مقاومتی و تولید- اشتغال و در ساختار مأموریت های متوازن ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف خدمت به میهن انجام شد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: در سال پیش رو نیز در ادامه اقدامات موفق گذشته در راستای اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی به‌عنوان برجسته‌ترین اقدام برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایرانی به‌عنوان محلی برای گسترش گفتمان و ترویج علم و فناوری در صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های حاصله خواهد بود .
وی ادامه داد: مطمئن هستیم این رویداد اجتماعی و علمی بزرگ، به‌مثابه پیشرانی برای تحرک بخشی به رویکرد اقتصاد مقاومتی و نمایش توانمندی‌های علمی و اقتصادی متخصصان امر در این عرصه خواهد بود.
عصاره بیان کرد: در چنین شرایطی ثروت ملی که همان آگاهی و دانش آحاد جامعه است، در اوج تعامل و رقابتی راهگشا، در قالب رخدادی ملی به نمایش گذاشته می‌شود تا اقتصادی دانش‌بنیان و متکی بر سرمایه‌های بی‌بدیل داخلی را تقویت کند.
وی افزود:  از این‌رو برگزاری این همایش علاوه بر تحرک در جامعه علمی و اقتصادی برای تدوین پیوست فرهنگی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی کشور می‌تواند حائز اهمیت فراوان باشد . 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZCrg