به میزبانی دانشگاه سلطان قابوس

حضور دکتر مصطفی قانعی در نشست تبادل تجربیات علم و فناوری دانشمندان جهان اسلام

چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی با حضور مسئولان علمی و مدیریتی برگزار شد.

چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی با حضور مسئولان علمی و مدیریتی ازجمله علی البمانی رئیس دانشگاه سلطان قابوس و عبدالله‌ بن محمد الصارمی وزیر علوم کشور عمان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری، رسول دیناروند دبیر اجرائی چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و کامران باقری لنکرانی عضو فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

به‌منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی طرحی به‌عنوان نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries در دستور کار قرار گرفته است. طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

در چهارمین نشست استپ ۶۰ دانشمند برتر از ۱۶ کشور جهان حضور دارند و در این چهار روز به بحث و تبادل‌نظر در مورد سه موضوع آب، انرژی و سلامت، چالش‌ها و راه‌حل‌های مناسب آن‌ها و همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر می‌پردازند.

سخنرانان اصلی چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی، پروفسور جکی‌یینگ و پروفسور محمدامین شکرالهی، برگزیدگان سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ جایزه مصطفی (ص) و اساتید برجسته علم و فناوری جهان هستند که در این چهار روز در پنل‌های مختلف با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

از اهداف این نشست می‌توان به طراحی بستری به‌منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی (ص)، همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی و توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد.

در طی این سه روز نشست‌ها و پنل‌های مختلفی ازجمله پنل انرژی، آب، سلامت، ارائه آخرین دستاوردها در این سه حوزه و داستان موفقیت برگزیدگان دو دوره جایزه مصطفی (ص)، ارائه دستاوردهای دانشمندان جوانان عمانی و دانشمندان حاضر از دیگر کشورها، نشست موانع توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی و نشست ایسا برگزار خواهد شد.

جهت مشاهده گالری تصاویر کلیک کنید.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZwPi