جوابیه ستاد توسعه زیست فناوری به خبر "پروژه نفوذ در کودکان ایرانی با بودجه دولت"

در پاسخ به خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم با شناسه 1147368 با عنوان " پروژه نفوذ در کودکان ایرانی با بودجه دولت/ کتاب جمع‌شده "مونسانتو" در آمریکا، در ایران تجدید چاپ شد +‌ اسناد" ستاد توسعه زیست فناوری مواردی را برای تنویر افکار عمومی اعلام می کند.

در پاسخ به خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم با شناسه 1147368 با عنوان " پروژه نفوذ در کودکان ایرانی با بودجه دولت/ کتاب جمع‌شده "مونسانتو" در آمریکا، در ایران تجدید چاپ شد +‌ اسناد" موارد زیر برای تنویر افکار عمومی اعلام می شود:

1-    با استناد به ماده 2 مصوبه تشکیل ستاد توسعه زیست فناوری (مصوب جلسه 705 مورخ 27/10/1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی)‏، ستاد مرجع اصلی سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبری اجرایی، هماهنگی ‏و رصد در حوزه زیست فناوری (بیوتکنولوژی) است.

2-    کتاب "بیوتکنولوژی به زبان ساده" صرفا به موضوع محصولات تراریخته نپرداخته است بلکه جنبه های مختلفی از بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک در این کتاب آورده شده است. از جمله ارائه روش ساده استخراج دی.ان.ا در مدت دو دقیقه با لوازم معمولی خانگی از ویژگی های این کتاب است.

3-    این کتاب ترجمه کتاب منتسب به مونسانتو نبوده بلکه بخش کوچکی از آن از کتابی که توسط "شورای اطلاعات بیوتکنولوژی" منتشر شده اقتباس شده است.

4-    هدف از ارسال چند نسخه از این کتاب به ادارات آموزش و پرورش استان ها، به منظور نظر سنجی بوده و تاکنون نظرات دلگرم کننده ای از این ادارات کسب شده که در چاپ نسخه های بعدی این کتاب مدنظر قرار خواهد گرفت.

 
 
 

 

 

 



Council for Biotechnology Information

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZxHb