برگزاری نشست کاربرد بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری

ولین همایش تخصصی استان گلستان با محوریت ترویج رایانش زیستی توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزارشد.

 

 

 

 

 

اولین همایش تخصصی استان گلستان با محوریت ترویج رایانش زیستی توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزارشد. در این همایش که با عنوان "کاربرد بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری"در تاریخ 05/10/97 در سالن این دانشگاه، برگزار شد، 160 نفر از اساتید و دانشجویان رشته های مختلف از دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم و بهداشت، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی حضور داشتند. اساتید و دانشجویان از دانشگاه‌ها و رشتههای مختلف علوم پزشکی، متخصصین گوارش و سرطان،علوم آزمایشگاهی، بیوشیمی، ژنتیک و بیولوژی مقاطع مختلف در این نشست یک روزه، شرکت کردند. در ابتدای این همایش یک روزه، پس از تلاوت قران و پخش سرود ملی، جناب آقای دکتر هنرور  ضمن خیر مقدم به بیان ماموریت این دانشگاه در تقسیم کارملی (استفاده از سلول های بنیادی پرتوان  جهت درمان سرطان های گوارش از جمله سرطان مری و معده) و کلیات رویکردهای جدید در حوزه شناسایی و پیشگیری از سرطان مری پرداختند.

سپس دکتر غلامرضا روشندل، مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با معرفی پروژه سرطان بیوبانک گلستان، فاکتورهای خطر اصلی بروز سرطان مری دراین استان را مورد بررسی قراردادند.

کاربرد سیستم بیولوژی در طراحی داروهای سرطانی، عنوان و مبحث قابل ارائه سخنران سوم آقای دکتر مجید شهبازی در این نشست بود.

در ادامه به منظور ترویج رایانش زیستی و معرفی گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه ستاد توسعه زیست فناوری جناب آقای دکتر نجاری، رییس محترم کارگروه رایانش زیستی، پس از بیان تقسیم کار ملی به تشریح اقدامات، برنامه ها، اولویتها و حمایتهای این گروه پرداختند.

دکتر حمزه رحیمی، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران در مورد Next-generation sequencing در انکولوژی شخصی سخنرانی نمودند. سپس دکتر علی نجفی عضو هیئت علمی دانشگاه و دبیر بورد سیستم بیولوژی وزارت بهداشت موضوع سیستم بیولوژی در سرطان را مورد بحث قرار دادند و بیان نمودند که با بهره گرفتن از سیستم بیولوژی می توان در جهت تشخیص اختصاصی و دقیق و درمان هدفمند سرطان گام برداشت. دکتر محمدرضا کلانی یکی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد سیستم بیولوژی سرطان مری از تشخیص تا درمان سخنرانی نمودند و در پایان پنل پرسش و پاسخ با حضور دکتر هنرور، دکتر نجاری، دیگرسخنرانان و اعضاء هیت علمی دانشکده فناوریهای نوین در محل دانشکده برگزار شد و حاضرین دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون نشست برگزار شده مطرح نمودند.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZbMi