برنامه های توسعه ای شرکت «پیشتاز طب»

صادرات به 25 کشور دنیا ارمغان فن آورانه شرکت دانش بنیان پیشتاز طب

 

همزمان با برنامه های توسعه ای شرکت «پیشتاز طب» یکی از بزرگ ترین شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی و حضور شرکت های مطرح خارجی جهت همکاری مشترک، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری و دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل  تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در این شرکت ضمن بازدید از خط تولید و آزمایشگاه های آن، بر حمایت وزارت بهداشت در خصوص پروژه های تولیدی دانش بنیان حوزه IVD تاکید کردند.

دراین بازدید که با حضور خبرنگاران این حوزه همراه بود دکتر ملک زاده با اشاره به پتانسیل های حوزه تشخیصی آزمایشگاهی بر اراده معاونت تحقیقات و فن آوری از حمایت شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه تاکید کردند.

همچنین در این دیدار آقای دکتر مسائلی ضمن اشاره به تدوین بسته های حمایتی وزارت بهداشت از پروژه های مشترک بین المللی به منظور تقویت تولیدات داخلی و توسعه صادرات، ابراز امیدواری کردند که با تلاش محققین این شرکت و حمایتهای  وزارت بهداشت در آینده نزدیک شاهد حضور تولیدات داخلی بر پایه روشهای پیشرفته تر تشخیصی در بازار کشور باشیم.

در ادامه این دیدار آقای بهروز حاجیان تهرانی مدیرعامل شرکت «پیشتاز طب» در نشست خبری به معرفی شرکت و برنامه های توسعه ای آن پرداختند که مشروح آن در ادامه خواهد آمد:

در حال حاضر، سایت تولیدی پیشتاز طب به مساحت 5 هزار متر مربع شامل 2000 متر مربع فضای تولیدی  با رعایت اصول مطابق با آخرین استاندارهای جهانی  و با توان تولید سالانه 1,000,000 کیت تشخیصی  شامل 40 کیت الایزا و بیش از 15 نوع کیت بیوشیمی مشغول به فعالیت میباشد.

با بومی سازی بخش های عمده و کلیدی از تکنولوژی های بالادستی شامل فرمولاسیون معرف ها، پایدارکننده ها و مولکول های زیستی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده از مواد اولیه خام بخشی از نیاز بیش از 2500 آزمایشگاه ها در سطح کشور به محصولات تشخیصی با کیفیت استاندارد را مرتفع کرده است.  از سال 1382 و با حضور شرکت پیشتاز طب به عنوان تنها نماینده ایران در نمایشگاه مدیکای آلمان، به عنوان بزرگترین رویداد صنعت آزمایشگاهی و  همچنین نمایشگاه Arab Health در دبی، صادرات این شرکت به کشور های خارجی آغاز شده است. در طی این سال ها و با گسترش صادرات به بیش از 25 کشور از 4 قاره، شرکت پیشتاز طب در سالهای 1389 و 1394 و  1396 عنوان صادر کننده نمونه کشور در حوزه تجهیزات پزشکی را به خود اختصاص داده است.

هم اکنون 200 نیروی انسانی به طور مستقیم در پیشتاز طب مشغول فعالیت هستند که ازاین تعداد 20 درصد دارای تحصیلات تکمیلی ، 30 درصد دارای تحصیلات کارشناسی می باشند. در این چرخه شرکت پیشتاز طب نه تنها با تامین کنندگان مطرح دنیا بلکه با مشارکت شرکت های تامین داخلی به طور غیر مستقیم موجب ایجاد 2000 فرصت شغلی در کشور شده است.

در  راستای چشم انداز شرکت، پروژه مهمی به صورت مشترک با یک شرکت چند ملیتی با هدف تولید نسل های جدید تر تشخیصی در دست اقدام است که این بازدید نیز به طور مشترک با مدیران ارشد این شرکت صورت پذیرفت.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZGmg