بازدید مسئولین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه کاشان

معاون محترم دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و رییس محترم کارگروه پژوهش، زیر ساخت و توسعه فناوری این ستاد به منظور بازدید و آشنایی با پتانسیل های این دانشگاه و به منظور تبیین طرح تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری، در دانشگاه کاشان حضور یافتند

 

 

 

 

 

معاون محترم دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و رییس محترم کارگروه پژوهش، زیر ساخت و توسعه فناوری این ستاد در روز دوشنبه مورخ 06/12/97 در پی دعوت ریاست محترم دانشگاه کاشان به منظور بازدید و آشنایی با پتانسیل های این دانشگاه و به منظور تبیین طرح تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری، در دانشگاه کاشان حضور یافتند. در ابتدا به همراه مدیر گروه محترم زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه و برخی اساتید این گروه، بازدیدی از آزمایشگاه های آموزشی این گروه در زمینه زیست شناسی سلولی و مولکولی، گیاه شناسی، ژنتیک  و میکروب شناسی انجام شد که تجهیز بخشی از آزمایشگاه ها با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری انجام شده است و پاره ای از امور پژوهشی نیز در همین آزمایشگاه ها انجام می پذیرد.

هم چنین جلسه ای با حضور آقایان دکتر سروری، دکتر طهوری، رییس دانشگاه کاشان و معاون پژوهشی دانشگاه کاشان در محل دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد.

دکتر طهوری در خصوص طرح تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری و اهداف آن و همچنین حمایت های جاری از پژوهش در حوزه زیست فناوری توسط ستاد و اهداف آن و همچنین حمایت های جاری از پژوهش در حوزه زیست فناوری توسط ستاد توسعه زیست فناوری بیان نمودند. ایشان در زمینه اهمیت تجاری سازی نتایج پژوهش های دانشگاهی و استقرار شرکت های دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ها مواردی را بیان نمودند.  سپس در خصوص نوپا بودن گروه بیوتکنولوژی در دانشگاه کاشان و پتانسیل های دانشگاه برای طرح اولویت های پژوهشی در زمینه مسایل مربوط به منطقه کاشان مانند گیاهان دارویی و معطر، ماهیان زینتی و ... به عنوان ماموریت در طرح تقسیم کار ملی بیان کردند.

در ادامه دکتر سروری نیز در خصوص انجام پژوهش های دانشگاهی برای حل مشکلات جامعه و اهمیت دانشگاه های ماموریت گرا مطرح نمودند. ایشان بیان داشتند که ورود هدفمند و منسجم در حوزه پژوهش های زیست فناوری، می تواند مسیر جدیدی را برای دانشگاه کاشان باز نماید که ثمرات آن در آینده نزدیک محسوس خواهد بود.

سپس دکتر طهوری موارد دیگری در خصوص بازار جهانی محصولات مبتنی بر زیست فناوری و سهم پیش بینی شده برای ایران طی چند سال آتی بیان کردند. ایشان تاکید کرند که ماموریت های تعریف شده در طرح تقسیم کار ملی منحصر به دانشکده ها، پژوهشکده ها و گروه های زیستیی نیست و در واقع بسیاری از رشته های دیگر از جمله شیمی، فیزیک و رشته های مختلف را شامل می شود.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Zfr1