بازدید دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و اعضای ستاد از شرکت دانش بنیان زیست تخمیر

دکتر قانعی در ابتدای بازدید با اشاره به اهداف ستاد توسعه زیست فناوری گفت: مدلی که ما در ستاد به شرکت دانش بنیان کمک می کنیم مدل سرمایه گذاری جسورانه است. در واقع این مدل، تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی است که مستعد جهش و رشد ارزش هستند و البته دارای ریسک فراوانی است.

 

 

 

 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری به همراه اعضای ستاد، از شرکت دانش بنیان زیست تخمیر بازدید کردند.

در ابتدای بازدید دکتر قانعی با اشاره به اهداف و ماموریت ستاد توسعه زیست فناوری گفت: توسعه ی موضوعات حوزه ی زیست فناوری را ستاد حمایت می کند، اما صنعتی شدن این موضوعات، بر عهده ی نهادهایی است که وام ها و تسهیلاتی را برای توسعه صنعتی اختصاص می دهند.

وی افزود: مدلی که ما در ستاد به شرکت دانش بنیان کمک می کنیم مدل سرمایه گذاری جسورانه است. در واقع این مدل، تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی است که مستعد جهش و رشد ارزش هستند و البته دارای ریسک فراوانی است.

قانعی هم چنین گفت: این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند. ستاد به عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش افزوده این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. رونق و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری هم چنین خاطر نشان کرد: با این روش سرمایه گذاری، طبیعتا شرکت های نوپا با خیالی آسوده تر و خلاقانه تر می توانند فعالیت مورد نظرشان را انجام دهند و به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنند.

دکتر فاضلی رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان زیست تخمیر در ادامه بازدید به معرفی شرکت دانش بنیان زیست تخمیر پرداخت و گفت:

شرکت زیست تخمیر به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فراورده‌های دارویی به شمار می رود. یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت این است که مواد اولیه موردنیازش را هم خودش تولید می‌کند. مواد اولیه ما باکتری‌ها هستند که ما خودمان آنها را کشت می‌دهیم. در ابتدا در دانشگاه از فرماتورهای کوچک استفاده می‌کردیم که در حال حاضر 3 فرماتور 1000 لیتری داریم که به صورت شبانه روزی باکتری‌ها را کشت می‌دهند و بعد با روش‌های اسپری درایینگ خشک شده و سپس  فرموله می‌شوند و در نهایت در فراورده‌های پروبیوتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر 11 فراورده پروبیوتیک در شرکت زیست تخمیر در حال تولید است و می‌توان گفت که شرکت زیست تخمیر شرکتی دانش بنیان و خودکفا است که کمترین نیاز را به واردات دارد. در چند سال اخیر نیز تلاش کردیم شرایط تولید خود را ارتقا دهیم و تجهیزات تولید چه در بخش ساشه و چه در بخش قرص و کپسول را به‌روز کردیم. سایتی هم در پارک فناوری پردیس در حال ساخت داریم که بعد از اتمام بزرگترین واحد پارک خواهد شد.

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Zx7i