بازدید دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از مراحل چند قلوزایی شرکت رهیافت دانش ایرانیان

دکتر قانعی ز مراحل چند قلوزایی شرکت رهیافت دانش ایرانیان بازدید کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۰ به منظور انتقال یافته های طرح های تحقیقاتی افزایش چندقلوزایی و افزایش راندمان لاشه به گله های دامداران توسط محققین مجری طرح انتقال ژن چندقلوزایی در مرکز رشد فن آوری دانشگاه زنجان و با حمایت دانشگاه و سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاسیس گردید.

 

 

 

 

 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از مراحل چند قلوزایی شرکت رهیافت دانش ایرانیان بازدید کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۰ به منظور انتقال یافته های طرح های تحقیقاتی افزایش چندقلوزایی و افزایش راندمان لاشه به گله های دامداران توسط محققین مجری طرح انتقال ژن چندقلوزایی در مرکز رشد فن آوری دانشگاه زنجان و با حمایت دانشگاه و سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاسیس گردید. شرکت دارای بخش های آزمایشگاهی و ایستگاه گله تحقیقاتی می باشد که مجموعه آزمایشگاهی آن در پژوهشکده فن آوریهای نوین زیستی دانشگاه زنجان و گله تحقیقاتی در ایستگاهی به مساحت ۴۵۰ هکتار واقع در ۳۵ کیلومتری غرب زنجان (مرکز تحقیقاتی قره چریان جهاد کشاورزی) مستقر است.

مهندسي ژنتيك در واقع انقلاب عظيمي را در علوم زيستي به وجود آورده‌و با سابقه كوتاه قريب بيست سال، سرشار از نتايج مثبت است. تحليلگران آگاه، قرن آينده را قرن امپراطوري مهندسي ژنتيك، كامپيوتر و ليزر ناميده‌اند. امروزه در اثر مطالعات عميق و بررسيهاي ژرف مرزهاي ژنتيك مولكولي و يافته هاي‌ مربوطه شناخت ژنها به گونه‌اي دور از تصور گسترش يافته و حجم اطلاعات حاصله و رشد روزافزون آن قابل مقايسه با هيچ دوراني نمي باشد. 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZJU1