ارزیابی ایمنی محصولات غذایی در مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا

برنامه راهبردی "ارزیابی ایمنی محصولات غذایی سه گانه (سنتی، ارگانیک و تراریخته)" به عنوان خط مشی پژوهشی به تصویب مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای این دانشگاه رسید.

 در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت متبوع که در اردیبهشت 1395 برگزار شد، درخواست تأسیس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصویب شد و اساسنامه آن خرداد ماه به امضای مقام عالی وزارت (جناب آقای دکتر سیدحسن هاشمی) رسید و سپس این مرکز تحقیقات کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

مهمترین هدف تاسیس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا متمرکز سازی، پیشبرد و حمایت از امر پژوهش در زمینه تولید غذای سالم در کشور و تامین سلامت سبد غذایی جامعه ایرانی است. یکی از برنامه های بلند مدت این است که مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا بتواند پیشقراول عرصۀ پژوهش های هدفمند ملی و بین دانشگاهی باشد و نیز انجام طرح های تحقیقاتی کلان و منسجم در حیطۀ سلامت و ایمنی غذا را در سطح کشور طراحی و اجرا نماید.

نشر یافته های علمی در مجلات معتبر بین المللی، برگزاری کارگاه های تخصصی، تأسیس آزمایشگاه های جامع تحقیقاتی، تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری پژوهش محور، تدوین و نشر منابع علمی و کتاب های تخصصی مرجع، انتقال آموزه های علمی به سطح جامعه و ... از اهم اهداف و چشم انداز فعالیت های این مرکز هستند.

امید می رود فعالیت این مرکز تحقیقات، به توسعه این زمینه تخصصی و انگیزه های پژوهشی بیشتر نزد اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مرتبط کمک نموده و تعاملات تحقیقاتی عمیق و مستمر بین مراکز مختلف دانشگاهی در کشور را تقویت نماید. اخیراً برنامه راهبردی "ارزیابی ایمنی محصولات غذایی سه گانه (سنتی، ارگانیک و تراریخته)" به عنوان خط مشی پژوهشی به تصویب مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای این دانشگاه رسید. بر این اساس، طرح های تحقیقاتی سنجش سلامت محصولات کشاورزی تولید شده به هر سه روش کشت سنتی، ارگانیک و یا تراریخته به موازات یکدیگر انجام خواهند شد و نتایج آزمایشات در زمان مقتضی در اختیار مراجع بهداشتی ذیصلاح کشور قرار خواهد گرفت.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z5xb