دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی :

صادرات محصولات زیست فناوری تا سال آینده افزایش قابل قبولی خواهد یافت

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: یکی از اهداف مدنظر در ستاد توسعه زیست فناوری، توسعه صادرات محصولات این حوزه است که تا سال آینده رقم صادرات افزایش چشمگیری خواهد یافت.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: یکی از اهداف مدنظر در ستاد توسعه زیست فناوری، توسعه صادرات محصولات این حوزه است که تا سال آینده رقم صادرات افزایش چشمگیری خواهد یافت. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص هدف ستاد توسعه زیست فناوری، بیان کرد: صادراتی تا سال 92 برای محصولات زیست فناوری حدودا 200 میلیون دلار بود که قصد داریم این میزان صادرات را تا سال 96 تا 6 برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به وابستگی ایران به واردات محصولات زیست فناوری، بیان کرد: رشد واردات محصولات زیست فناوری در کشور از سال 88 تا 91 حدود 130 درصد بود که این عدد نگران کننده و نشاندهنده رشد وابستگی ایران به واردات بود که سعی کردیم در این چند سال خلا موجود را رفع کنیم.

قانعی در خصوص تهیه نقشه دانشی در این زمینه، گفت: با توجه به اینکه ستاد توسعه زیست فناوری مرجع اصلی سیاستگذاری، برنامه ریزی و راهبری برنامه های این حوزه است تصمیم گرفته ایم نقشه دانشی تهیه کنیم تا تمام حوزه های مربوط به زیست فناوری را احصا کنیم و در تمام ابعاد رشد دهیم.

وی تصریح کرد: رشد 6 برابری صادرات محصولات زیست فناوری را از سال 92 پیگیری کرده ایم و امیدوار هستیم تا سال آینده اهداف مورد نظر ستاد در این حوزه محقق شود.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZU1c