تجهیز 12 مرکز آموزشی- پژوهشی دانش آموزی با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری در استان مازندران

آزمایشگاه­ تخصصی زیست فناوری دبیرستان شهید بهشتی شهر ساری و به طور همزمان 11 آزمایشگاه دیگر در مدارس و مرکز آموزشی و پژوهشسراهای استان مازندران در روز چهارشنبه مورخ 29 دی ماه 1395 با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران آغاز بکار کرد.

در راستای اجرای طرح پایلوت نظام ملی دانش آموزی زیست ­فناوری که در استان مازندران در حال اجراست، آزمایشگاه­ تخصصی زیست فناوری دبیرستان شهید بهشتی شهر ساری و به طور همزمان 11 آزمایشگاه دیگر در مدارس و مرکز آموزشی و پژوهشسراهای استان مازندران در روز چهارشنبه مورخ 29 دی ماه 1395 با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران آغاز بکار کرد.

آقای دکتر محسن آسوری ریاست محترم پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و مجری طرح پایلوت ضمن اشاره به کسب 12 رتبه از سوی دانش آموزان استان مازندران در سومین جشنواره ملی دانش آموزی زیست فناوری بیان داشتند با توجه به نتیجه پایلوت استان مازندران برای اجرای طرح نظام ملی دانش آموزی زیست فناوری  ابراز داشت همکاری مسئولین مدیران، معلمان، اولیاء و حمایت مراکز خصوصی در توفیق این برنامه بسیار اثر گذار است. در ادامه وی به تشریح اقدامات انجام شده در دوره یکساله  پایلوت و مدل ایجادی در ترویج و آموزش زیست فناوری دانش آموزی  در استان مازندران و مدل توسعه طرح در سایر استان­ها پرداختند.

در ادامه مراسم آقای دکتر سید مهدی سیدی مدیر گروه محترم سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری طی بیانات خود به اهمیت زیست فناوری در حوزه اشتغال اشاره کردند و برای ادامه مسیر به دلیل پرهزینه بودن تجهیزات زیست فناوری حمایت اولیا و خیرین را خواستار شدند. وی اظهار کرد، حمایت های لازم جهت شروع کار از جانب ستاد توسعه زیست فناوری و پژوهشکده شمال انجام پذیرفته و برای ادامه مسیر باید برنامه ریزی های لازم از سوی مسئولین و اولیا انجام پذیرد. با توجه به اینکه استان مازندران نسبت به استان­های دیگر از نظر دانش و نیروی انسانی و موقعیت جغرافیایی برای شروع فعالیت­های زیست فناوری بسیار مناسب می باشد، اقدامات ارزشمند انجام شده از سوی پژوهشکده و همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش آن استان با کمک ستاد نشان می­دهد که اجرای این طرح الگوی مناسبی برای سایر استان ها خواهد بود.

همچنین در این مراسم از دانش آموزان اعزامی استان مازندران که موفق به کسب رتبه های برتر در سومین جشنواره ملی دانش آموزی زیست فناوری شده بودند با اهدای جوایز تقدیر بعمل آمد.

در ادامه با حضور مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان مازندران آزمایشگاه زیست فناوری دبیرستان شهید بهشتی همراه با 11مرکز دیگر (جمعا 7 مدرسه، 4پژوهش سرا و یک کانون در شهرهای ساری ناحیه 1و2 ،آمل ، قائم­شهر و بند­پی غربی ) افتتاح شد.

ضمناً در این مراسم  تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده شمال و اداره کل آموزش و پرورش جهت ترویج و آموزش زیست فناوری برای دانش آموزان، معلمان و خانواده ها  امضا شد.

 

در حاشیه این مراسم از فضاهای موجود در مرکز شهید بهشتی که با کمک مسئولین و خیرین، جهت  انجام پژوهش های زیست فناوری دانش آموزان آماده شده است بازدید به عمل آمد. لازم به ذکر است، با همکاری دهیاری حدود دویست متر مربع زمین جهت مطالعات زیست فناوری کشاورزی ، پرورش ماهیان زینتی و ماکیان و بنفشه آفریقایی در این مدرسه دایر شده است. با دریافت تجهیزات آزمایشگاهی زیست فناوری که با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری ممکن شده است این مراکز می توانند امکانات و شرایط مناسب پژوهش را برای دانش آموزان این مناطق فراهم نماید. 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z8Rc